dissabte, 12 de novembre de 2011

BRAHMA, ANÀLISI PUBLICITÀRIA

Beatriz Hidalgo ens comenta aquest anunci sobre la cervesa Brahma, que ja cridava per ser beguda, considerat el millor anunci de l'any.




El codi lingüístic és subliminal: el xic té calor i durant l'anunci de 42 segons sona eixa sintonia però no apareix la lletra. Dóna per fet que com es una cançó tan coneguda d'Andrés Calamaro nosaltres ja la sabem. I diu així...
En el codi cromàtic cal destacar que el xic va de roig, el fons de la discoteca on es troben també és roig i el ninot on fa vudú també. Podríem, doncs, trobar un paral·lelisme ja que el roig de la camisa del xic voldria simbolitzar la passió i el del ninot podria significar la ràbia o el cabreig de la xica per no haver-li trucat.
També el fins del final apareix en roig i la paraula Brahma, que és la marca de la cervesa que s'anuncia, es l'únic lloc on veiem les lletres amb un grafisme molt senzill. Damunt d'aquestes lletres apareix un entrepà com si estigues pensant i per dins és de color groc/daurat, ja que és una cervesa rossa, el que podem deduir es que només sentir eixa paraula et ve a la ment eixe color de la cervesa i lo refrescant que es i tens ganes d'una.
Cal destacar que Brahma apart de ser la marca d'una cervesa era un deu hindú que podria tindre relació amb el vudú que se li fa al xic, diguem que quan pren Brahma podria ser com un antídot i de seguida se li passen totes les calors.
Pel que fa a la fotografia en aquest anunci hi apareix una foto del xic i de seguida el ninot amb el que li fa vudú.
L'emissor visible hi seria la firma anunciada (Brahma).
El missatge podria ser que eixe producte l'hem de comprar ja que amb això pareix que se'ns vaja tot.
El canal pot ser el televisiu.

Potser caldria afegir alguna cosa sobre la coneguda expressió 'apagar la sed' i l'acudit final de l'encenedor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada