dimecres, 12 de juny de 2013

SPECULUM. Espill artístic de l'alumnat


El PROJECTE SPECULUM s'ha dut a terme gràcies a la col·laboració d'alumnes i professors de diferents grups amb l'objectiu final d'exhibir els autoretrats pintats pels alumnes de tercer curs d'ESO i quart curs de PDC. Aquests alumnes han pintat el seu retrat en la classe d'Educació Plàstica, desenvolupant la següent tècnica:
Estan fets a partir d'una fotografia seua, feta amb el fons blanc i amb una llum lateral, la qual és retocada amb un programa informàtic per passar-lo a cinc tintes. Cada alumne tria després la gamma de colors que més li agrada (rosa, blau, morat, verd, groc, roig o blanc i negre). A continuació les fotos impresses es passen al llenç amb pintura acrílica.
Així ens conta la seua experiència una de les alumnes de tercer curs, Marta: "És una activitat difícil i precisa, perquè costa molt, però bonica. Si ix bé tens un bonic record per tota la vida. En la meua opinió, prefereix fer jo el meu retrat abans que el faça una altra persona"

-->
Le projet Speculum a été mené à son but grâce à la collaboration des élèves et des professeurs de plusieurs classes ayant comme objectif final exposer les autoportraits peints par les élèves de la 3ème ESO et de la 4ème PDC.

Ces élèves ont peint leur autoportrait en cours de dessin, voici la technique qu’ils ont utilisée : Ils se sont servis de leur photo qui a été retouchée à l’aide d’un programme informatique qui l’a passée à cinq teintures. Après chaque élève a choisi sa gamme de couleurs préférée (rose, bleu, violet, vert, jaune, rouge ou blanc et noir). Ensuite, les photos imprimées ont été appliquées sur la toile avec de la peinture acrylique.
Marta, une élève de la 3ème ESO, nous raconte son expérience :
« C’est une activité difficile et précise parce qu’elle prend beaucoup de temps, mais elle est jolie. Si tu la réussis, tu auras un joli souvenir à vie. Moi, je préfère d’avantage faire mon propre autoportrait que ce soit une autre personne qui le fasse. »



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada